Sukienka na spotkanie biznesowe – 5 ważnych zasad

Idziesz na rozmowę o pracę, masz ważne spotkanie biznesowe? A może pracujesz w instytucji, banku gdzie wymagany jest odpowiedni dress code? Nie wiesz w co się ubrać i od czego zacząć? Oto kilka podpowiedzi i zasad jak wybrać elegancką sukienkę, która będzie wyglądać profesjonalnie, kobieco i doda Ci pewności siebie.

1. Elegancka sukienka dobrana do sylwetki

Zwróć uwagę jaką masz figurę. Mamy kilka charakterystycznych sylwetek u kobiet. Najczęściej można spotkać kobietę klepsydrę, o figurze jabłka, gruszki, kolumny czy odwróconego trójkąta tzw. lejka. Jeżeli twój biust i biodra są proporcjonalne na spotkanie biznesowe warto wybrać sukienkę ołówkową, która elegancko podkreśli talię. Dobrze będą wyglądać także sukienki kopertowe z delikatnie rozkloszowanym dołem. Dla pań z szerszymi biodrami zalecane są eleganckie sukienki w kształcie litery A, które z odpowiednim dekoltem subtelnie podkreślą biust, a dodatkowo zakryją dolne mankamenty.

2. Kolor biznesowy – jakich kolorów unikać, a co dozwolone

Przy spotkaniach biznesowych ważny jest odpowiedni dobór koloru sukienki. Niezalecane są tutaj wyraziste kolory np. jaskrawy róż. Do rozmowy o pracę idealny będzie kolor czarny i elegancka mała czarna. Połączona z subtelną biżuterią i dodatkami sprawi, że będziesz bardziej pewna siebie, a profesjonalizm w każdym calu jest tu bardzo ważny. 

Idealne kolory biznesowe to także beż, odcienie szarości, granatowy, ciemna zieleń. Należy uważać przy wyborze eleganckiej sukienki przy doborze wzorów. Może to być jak najbardziej kratka, natomiast wzór kwiatowy nie będzie już tutaj dobrym rozwiązaniem.

3. Długość – mini czy midi

Idealna sukienka na spotkanie biznesowe powinna mieć długość midi i kończyć się w połowie kolan. Niedozwolona jest tu sukienka mini, nie będzie ona wyglądać ani elegancko ani profesjonalnie. Sukienka ma zakrywać tyle ile trzeba i odkrywać tyle ile potrzeba. Dodatkowo sukienka midi połączona z wysokimi obcasami optycznie powiększy nogi i wysmukli uda dzięki czemu figura stanie się zgrabniejsza. A jak wiadomo od wielu, wielu lat obcasy dodatkowo dodają pewności siebie i odwagi.

4. Dekolt – jaki jest optymalny

Najlepszym rozwiązaniem jest tu dekolt w kształcie litery V. Subtelnie podkreśli on biust, dzięki czemu i Ty będziesz czuć się pewnie. Pamiętaj o tym, żeby na spotkaniu biznesowym nie odkrywać za dużo ciała. Nie jest to profesjonalne. Nie sprawdzi się tu więc za duży dekolt, za bardzo odkryte ramiona czy elegancka sukienka bez ramiączek. 

Bardzo często można także znaleźć eleganckie sukienki biznesowe z dekoltem w kształcie łódki czy zaokrąglone. To także będzie dobry wybór. Warto tutaj wykorzystać także bieliznę modelującą, która zaznaczy talię i wygładzi sylwetkę.

5. Materiał – profesjonalnie na zimę i lato

Zazwyczaj do eleganckich sukienek stosowane są grubsze materiały o gęstszej strukturze. Ważne, żeby materiał nie był za bardzo zwiewny, a przede wszystkim nieprześwitujący. Jeżeli wybierasz się latem na spotkanie biznesowe warto znaleźć idealną kreację w sukienkach koszulowych, które są podobne do męskich koszul. Z odpowiednio dobranym paskiem będzie wyglądać elegancko i stylowo. 

Pamiętaj też o tym, żeby materiał nie był za bardzo połyskujący, bez cekinów, kryształów i innych dodatków. Stylizację można dopełnić delikatną, subtelną biżuterią. Nie wybieraj sukienek z tiulem czy koronką. Idealna tutaj będzie bawełna, dzianina, poliester czy wiskoza.

Pamiętaj o tym, że twój ubiór sprawia, że czujesz się komfortowo i pewna siebie. Dodatkowo elegancka sukienka biznesowa sprawia, że wzbudzasz zaufanie swojego rozmówcy. Coraz częściej zdarzają się sytuacje, gdzie to właśnie kobieta zajmuje stanowisko kierownicze, menadżerskie. 

Elegancka sukienka dodaje szyku, stylu i kobiecości. Pomaga kobiecie być pewną siebie. Profesjonalizm prezentujący się w odpowiednim stroju biznesowym pokazuje rozmówcy, że i w codziennym życiu i pracy jesteś profesjonalistką. Wybieraj także sukienkę, w której będziesz się dobrze czuć, aby nie była zbyt opięta a prezentowała klasę i szyk.